Beseda s PPP – Program spolupráce a komunikace
V naší škole proběhly besedy s pracovnicí Pedagogicko-psychologické poradny zaměřené na rozvoj spolupráce, vzájemného porozumění a komunikace mezi spolužáky. Děti si formou aktivit vyzkoušely, jak důležité je umět naslouchat, ptát se a respektovat představy i názory druhých.
Hlavní částí programu byla vždy kreativní úloha. Například každý žák kreslil ruku svého spolužáka. Před kreslením se však měl domluvit, jak by si svou ruku představoval – jaké barvy má mít, jaké obrázky či symboly by na ní rád viděl a jaký krátký vzkaz by mohl být uvnitř. V jiné skupině žáci společně stavěli město z kostiček a v průběhu stavby bylo nutné dodržovat zadaná pravidla, která rozvíjela komunikaci, spolupráci a vzájemný respekt.
Všechny aktivity měly děti vést k tomu, aby se naučily klást otázky a zajímat se o druhé, respektovaly přání a názor kamaráda, společně tvořily a spolupracovaly, uvědomily si, že každý má jiné nápady a představy či zkušenosti.
Besedy proběhly v přátelské atmosféře a žáky tato forma práce bavila. Všichni si odnesli zkušenost, jak je důležité otevřeně komunikovat, vzájemně si naslouchat a někteří ještě mají i trvalou upomínku v podobě kresby od svého spolužáka.
(Text připravila: I. Balounová)